Utseende?

Talas så väldans mycket om att man skall se ut si eller man skall se ut så nu för tiden tycker jag, speciellt i blogg världen. Tycker det är ganska tråkigt att ''stor bloggare'' skall skriva tips om hur många kalorier man skall äta för att bli lika smal som den eller den hollywood kändisen eller att man skall spruta in saker i ens kropp för att bli snyggare. Tycker det är så patetiskt , varför kan man inte bara vara nöjd för den man är i stället för att förstöra sin kropp med massa konstiga medel och konstiga implantat. Menar dessa stor bloggare har hundra tusentals läsare per dag å då kan man ju undra hur många av dem som är under 15 år som läser detta å tror på allt som skrivs. Inte undra på att tjejer har sånt sjukt komplex över sina kroppar och utseende egentligen i detta jäkla samhälle vi lever i.
Jag kan säga att jag själv inte är speciellt smal å det står jag för , jag har fett på magen , en del som gärna hade fått försvinna men varför kan jag inte vara stolt över mig själv för det? Jag är väldigt stolt över mig själv för jag har ett jäkligt gott hjärta å en humor som ingen annan någonsin kan få och en hjärna som både kan va jäkligt korkad men ibland kan jag nog kläcka ut mig nått smart och vackert. Men varför kan inte alla acceptera mig för det fina jag har i stället för att dömma mig för att jag e lite större än vissa andra, jag e fan hellre fet å lycklig än känna press på mig själv att ''nee detta kan jag inte äta'', eller ''oj nej nu har jag inte tagit min botox spruta på 1 månad nu e det nog dags''. Menar vilken normal människa har ens RÅD till att spruta in medel i sig då och då? . Nä jag är så jäkla trött på denna skiten alltså.
Tänk om alla människor skulle se likadana ut , ja det hade varit sjukt jäkla tråkigt men tänk då hur få människor som skulle va utseedefixerade , dem skulle fokusera mer på vad dem säger och hur dem säger det. Utbilda sig , bli nått! Nu låter det säkert som att jag drar alla människor över en å samma kant men så är det inte , å det hoppas jag ni förstår utan att ja skall behöva förklara?. Okej klart man skall försöka vara sund och ta hand om det man har eller visa det man har , bara för jag e större betyder inte det att jag är en tråkig sate som sitter å är deppig över detta varje dag. Eller trycker i mig 1 ton chips å skriker fan va jag e feeet samtidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0